Wednesday, March 14, 2007
Sådär bara skönt...
Du vet... En sådär skön dag. Idag var en sådan dag...
På spellistan: Covenant - We Stand Alone
Läser: Hej Nostradamus! av Douglas Coupland
Senaste film: Little miss sunshine
Senaste Serie: Rome - Avsnitt 8, Säsong 2.
Dagens Hatobjekt: Trots att det är en bra dag så har jag ett, en det behåller jag för mig själv.
Tuesday, March 13, 2007
Livet är hårt...
Dessutom: Bara 16 dagar kvar nu... Jag har redan förberett med hjärngodis!
Detta blir fint som fan!
På spellistan: Howard Jones - Things can only get better
Läser: Hej Nostradamus! av Douglas Coupland
Senaste film: The Last Sentinel [VARNING, se den inte!]
Senaste Serie: Scrubs - Avsnitt 12, Säsong 6.
Dagens Hatobjekt: Hårda sängar och nackspärr!
Monday, March 12, 2007
Allt eller inget
Jag har haft en bra helg, en helg med mycket softa, träffa familj, vara med E och bara vara. Men sent igår kväll kom det. KaBooM! Det där messet jag räknat skulle komma, men inte på det sättet. Nåväl, vad göra... Köpa kniv och skärma mig i armen? Näääää, jag kan egentligen inte bry mig mindre, men det stör mig trots allt liiiite...
På spellistan: Beborn Beton - Peach
Läser: Hej Nostradamus! av Douglas Coupland
Senaste film: Ghost Rider [VARNING, se den inte!]
Senaste Serie: Scrubs - Avsnitt 12, Säsong 6.
Veckans Hatobjekt: Fredrik Reinfeldt [Blir nog samma i drygt 3 år till]
Saturday, March 10, 2007
Bara ärligt
Inte för att jag har något mot pengar, jag älskar pengar, men inte för att jag är en vidrig kapitalist, utan mer för att jag följer bara spelreglerna, och pengar måste man ha, och ju mer ju bättre. Problemet är att jag hatar jobba, jag avkyr verkligen all form av jobb. Anledningen varför:
- Jag är lat, jag erkänner, fruktansvärt lat. Jag gillar att hänga hemma.
- Jobb är förödande för min kreativitet. Säg att man jobar 8 timmar, med 1 timmes lunch plus resväg så brukar det lätt sticka iväg upp mot 10 timmar som går till jobb. Sen ska man sova i minst 8 timmar. Vad har vi var? Om vi då drar av en timme till annat så som tvätta kläder, sätta på diskmaskinen, äta, prata med sin sambo osv. Då har jag kanske på sin höjd 5 timmar kvar att göra saker jag gillar. 5 timmar! Va i helvete! Ok, minsförstå mig inte, jag gillar att prata med min sambo och allt det där... Men 5 timmar... Glöm det!
- Vem tjänar pengar? Alltså, jag får min lön, visst, fint. Men vem i helvete tjäar dom riktiga pengarna på MITT arbete? Inte är det jag i alla fall. Det är cheferna! Är det rätt? Nej! PUNKT!
- Tråkigt. Att jobba är skittrist. Inte ens Christer Fugelsang kan tycka att det alltid är kanon p jobbet, och då ska vi komma ihåg att den killen får lyga rymdraket. Undra om jag får det på Eniro också?
Kanske, men jag bryr mig inte heller...
Slutligen. Bara för att reta vissa....
Scarlett Johansson
På spellistan: Inte ett piss
Läser: Hej Nostradamus! av Douglas Coupland
Senaste film: Ghost Rider [VARNING, se den inte!]
Senaste Serie: Scrubs - Avsnitt 12, Säsong 6.
Veckans Hatobjekt: Fredrik Reinfeldt [Blir nog samma i drygt 3 år till]
Friday, March 09, 2007
Dansar med tårar i mina ögon!!!
Ok, jag har varit ung, jag har genomlidit alla dessa tokiga ocj kännsloladdade svängningar. Men va fan, man är ju inte ung längre. Jag tål det bara inte.
Hur som helst. Jag har kommit till insik om en viktig sak, det är nämligen att jag kommit till den ålder då folk runtomkring en som man kännt hela sitt liv försvinner, en efter en. Ibland nästa två på en gång. Jo, man är inte ung längre och inom något år har 4 personer försvunnit från mitt liv som jag kännt bra jävla länge, dom sparakde i kalandern helt enkelt om jag får direktövesätta från mit hemspråk. Snart kanske min familj får familjerabbat på kistor...
Från någon helg sen...
Jag trodde verkligen att jag skulle ta det mycket svårare, men rymdöverste jag är så har dessa händelser inte påverkat mig nämnvärt. Jag är som en mur av osynlig energi.
Det var fan i mig länge sen jag skrev något på denna blogg, men jag har tydligenhaft annat för mig, vad vet jag inte, men nåt måste jag ha gjort.
Lite ändringar i mitt liv sen senast.
- Jag har slutat spela City of Heroes - Jag tröttnade, men inte lika mycket på spelet som på annat runtomkring.
- Skola, skola, skola - Massa plugg!
- Rollspel, rollspel, rollspel - Jo, det blev en riktigt intensiv period av rollspel. Nu har det lugnat ner sig lite, men efter Mars så tror jag att vi kommer börja lira mer intensivt igen.
Eftersom det var ett tag sen jag skrev något så ska jag fatta mig kort. Så tack och hej!
På spellistan: Girls Under Glass - Minddiver
Läser: Hej Nostradamus! av Douglas Coupland
Senaste film: Blood Diamond
Senaste Serie: Rome - Avsnitt 7, Säsong 2.
Veckans Hatobjekt: Fredrik Reinfeldt [Blir nog samma i drygt 3 år till]
