Monday, February 21, 2005

Lurk!

Tro fan att jag blir irriterad när människor med en intelligenskvot och empati som inte ens går att beräkna eller upptäcka med en manik som inte kommer att uppfinnas dom närmaste 100 åren på grund att att dom egenskaperna är så atomsmå hos dessa människor, att dessa så kallade människor varje dag kan påverka min framtid, det kanske inte stör dig, men mig gör det ta mig fan förbannad.

På spellistan:
Inte ett skit

Dagens hatobjekt:
Manpower och Nazister [egentligen tänkte jag skriva bara Nazister, men alla förstår inte att Manpower faller inom dessa ramar]

Wednesday, February 16, 2005

Internetröra

Det var sen eftermiddag. Jag hade precis formaterat om min dator och klämde in TP-kabeln i nätverkskortet [det var läge för en rejäl XP-uppdatering]. Då plötsligt fungerar inte INTERNET! Min kropp börjar skaka och jag känner mig otroligt matt i kroppen... Efter ca 2 timmars felsökande så ringer jag Bostream. Ingen hjälp där heller... Jag får en inre bild av mig där jag med en kulspruta modell större sparkar upp dörren hos Bostream och bränner iväg en ca 1000 bulor jämt fördelat bland deras personal.

Jag tar min dator till en kompis över helgen för att utesluta att det skulle röra sig om någon hårdvarufel på min maskin, jag kommer dit, klämer in TP kabeln och "vips" så är jag ute på nätet.

Det blir Tisdag, datorn är hemma igen men internet fungerar fortfarande inte. Nu blir jag ursinnig och ringer Bostream och är riktigt otrevlig. Inom några minuter så är problemet fixat. Orsaken till avbrottet var att mitt moden hade nollstält sig och dess inre balansräkning hade kaikat ihop.

Nu surfar jag, spelar WoW [World of Warcraft] och tankar hem den nya uppdateringen till CoH [City of Heroes]...

Sammanfattningsvis: SKRIK alltid på Kundsupporten!

På Spellistan:
Colony 5 - Fate


Dagens hatobjekt:
Bostream

Thursday, February 10, 2005

Event Horizon

Nej... Inte filmen, utan rymdskeppet! Det är fantastiskt coolt, snygg design och vackra paneler.



Små tillägg

Jag ha alltid tyckt att sådana ting som Internetdagböcker och liknande tjafs inte hör hemma på ett rejält rymdskepp, men jag finner detta faktiskt rätt så underhållande.... Ska nog skriva en rad eller två en gång per parabolkurva i 3 RU.

Rymden - En plats fylld med fluff

Jag har ofta tänkt på det där med Rymden. Rymden är stor, faktiskt jätteenorm... Är det någon som tänkt på hur mycket dumhet man kan kläma in i den? Jag kom och tänka på det idag och blev onaturligt blek, sådär blek som man bara blir i tecknad film, sådär så man nästan kan se en pratbubbla ovanför huvudet med ett stort "GULP"

Jag har funnit en ny rolig arketyp i CoH [City of Heroes], det är en Tanker vid namn Capt. Manbuto. Har haft svårt för Tankers tidigare men nu har det liksom "tagit" sig. Jag har mognat in i rollen som gruppens slagpåse och jag gör det med värdighet och heder!

Nu börjar det även bli stressigt. Jag har ju gått med på att vara spelledare nu på Fredag och jag vet inte om jag kommer hinna göra klart mitt äventyr. Men det är väl sådant som märks, jag är ju improvisationens mästare.

Dagen avhyvling:
rollspel.nu. Jag hatar dom där jävla övergödda fjantprettona!

På Spellistan:
Colony 5 - Is She Scared