Det var sen eftermiddag. Jag hade precis formaterat om min dator och klämde in TP-kabeln i nätverkskortet [det var läge för en rejäl XP-uppdatering]. Då plötsligt fungerar inte INTERNET! Min kropp börjar skaka och jag känner mig otroligt matt i kroppen... Efter ca 2 timmars felsökande så ringer jag Bostream. Ingen hjälp där heller... Jag får en inre bild av mig där jag med en kulspruta modell större sparkar upp dörren hos Bostream och bränner iväg en ca 1000 bulor jämt fördelat bland deras personal.
Jag tar min dator till en kompis över helgen för att utesluta att det skulle röra sig om någon hårdvarufel på min maskin, jag kommer dit, klämer in TP kabeln och "vips" så är jag ute på nätet.
Det blir Tisdag, datorn är hemma igen men internet fungerar fortfarande inte. Nu blir jag ursinnig och ringer Bostream och är riktigt otrevlig. Inom några minuter så är problemet fixat. Orsaken till avbrottet var att mitt moden hade nollstält sig och dess inre balansräkning hade kaikat ihop.
Nu surfar jag, spelar WoW [World of Warcraft] och tankar hem den nya uppdateringen till CoH [City of Heroes]...
Sammanfattningsvis: SKRIK alltid på Kundsupporten!
På Spellistan:
Colony 5 - Fate
Dagens hatobjekt:
Bostream
Wednesday, February 16, 2005
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

1 comment:
Neeeej, skrik INTE på kundsupporten, då skriver de en anmärkning på din kunpost och alla kommer garanterat att vara misstänksamma och otrevliga mot dig nästa gång du ringer. Det funkar bara att vara otrevlig högst en gång, för då är de oförberedda...
Post a Comment